گوگل Currents به‌عنوان جایگزین گوگل پلاس از ماه آینده شروع به‌کار می‌کند
نوشته شده توسط : ساحل

گوگل سرانجام جایگزینی برای سرویس شکست‌خورده‌ی گوگل پلاس آماده کرد که با نام Currents و البته متمرکز بر مشتریان سازمانی تکاپو خواهد کرد.


گوگل سرویس Currents را به‌عنوان جایگزین گوگل پلاس حاضر کرد. این سرویس از ۶ ژوئیه (۱۶ تیر) دردسترس کاربران G Suite پیمان می‌گیرد. گوگل در توضیح سرویس جدید، آن را ابزاری برای شرکت‌ها می‌داند که تعامل کارمندان و تربیت گفت‌وگوی معنادار و سودمند را رونق می‌بخشد.

گوگل پلاس، سرویس شبکه‌ی اجتماعی گوگل، در سال ۲۰۱۹ به‌‌دلیل استقبال زیاد اندک کاربران تعطیل کرد؛ البته نسخه‌ای از سرویس مذکور با تمرکز بر مشتریان سازمانی هنوز دردسترس بود. با معرفی سرویس کارنتس، تمامی کاربران سازمانی از ماه آینده به آن منتقل و لینک‌های گوگل پلاس نیز به لینک‌های کارنتس هدایت خواهند شد.

گوگل Currents

مقاله‌های مرتبط:
بخشی از گوگل پلاس با نام Currents به شغل خویش پیوستگی می‌دهد
گوگل هدف دارد شبکه اجتماعی جدیدی با نام Shoelace بسازد
محیط کاربری Currents از بخشی به‌نام هوم استریم بهره می‌برد که می‌توان آن را براساس رتبه‌بندی زمانی یا پیوستگی با موضوع مرتب کرد. این بخش به کاربران امکان می‌دهد مواردی مشابه لینک، تصویر، متن، نظرسنجی و درونمایه از گوگل درایو را به‌اشتراک بگذارند. مدیران هر سازمان قابلیت‌ها و دسترسی‌های مدیریتی بیشتری از کاربران عادی دارند و وانگهی می‌توانند کارمندان مشخصی را با محتوای مشخص قصد قرار دهند و تعامل و وابستگی با درونمایه را هم در سرتاسر پلتفرم رصد کنند.

سرویس کارنتس از ماه‌ها پیش به‌صورت آزمایشی (بتا) دردسترس کاربران G Suite پیمان داشت. مردمان مانتین‌ویو زمانی تصمیم گرفته بودند پلاس را به‌عنوان جایگزین و رقیبی برای فیسبوک و توییتر مطرح کنند. الان ظاهرا کارنتس هم مسیر مشابهی دنبال می‌کند و به‌دنبال رقابت با اسلک و مایکروسافت تیمز است. سرویس جدید گوگل زمانی به مرحله‌ی رونمایی رسید که کاربران اکثریت در سرتاسر جهان از نرم‌افزارهای همکاری و تعامل برای دورکاری و پیشه در خانه بهره‌گیری می‌کنند. همین روند باعث شد سرویس‌های نامدار ازجمله اسلک، ازلحاظ تعداد کاربران رکوردشکنی کنند.

این اولین‌باری نیست که گوگل سرویسی به‌نام کارنتس به بازار عرضه می‌کند. آن‌ها نخست اپلیکیشنی مجله‌ای به همین اسم شناسایی کردند که بعد از کمی تغییر و بهینه‌سازی، درنهایت به گوگل نیوز تبدیل شد. آینده‌ی کارنتس جدید را نیز نمی‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد و باید چشم براه بمانیم شاید کارنتس به رقیبی جدی برای تیمز و اسلک تبدیل شود یا به زباله‌دان شلوغ ایده‌ها و محصولات شکست‌خورده‌ی گوگل برود.

منبع : https://www.zoomit.ir/2020/6/6/359312/google-plus-currents-gsuite-july/





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: